Aed

Aed

Wednesday, August 28, 2013

Täielik ime - tomatitaimed augusti lõpus elujõulised ja kannavad uut saaki


Sel aastal on meie tomatikasvatuses kummalisis arenguid. Juuli algul tundus, et tomatitaimed on kohe-kohe välja surnud, kuid nüüd, augusti viimastel päevadel on osad taimed ideaalselt lopsakad, rohelised, täis vilju  - ühesõnaga - täies elujõus.

Mõned päevad tagasi tegin kasvuhoones taas suurema puhastustöö. Osa taimi viskasingi täiesti minema, kuna need olid väljasurnud. Samas on mul kasvuhoones kaks taime, mis on ideaalses seisus ning ma käin neid iga päev aina imetlemas.

Ühtlasi on need kaks taime mu lemmiktomatid - Black Cherry kirsstomat ja Härjasüda lihatomat.

Black Cherry, mu selle aasta lemmik kirsstomat, on täielik imetomat meie kasvuhoones. See elas suhteliselt hästi ka siis, kui teised taimed olid väljasuremise äärel. Aga praegu on selle lehed tumerohelised, kobarad täiuslikud (õisi ei pudene maha ning iga vili valmib). Korraks oli küpsetest viljadest väike paus, aga sel nädalal hakkas uusi tulema ning lähinädalatel saab sealt tõenäoliselt veel lugematul hulgal maitsvaid kirsstomateid.
Ime kasvuhoones - Black Cherry (23.08.13) täies hiilguses (kogu pildil paistev lehemass ja viljad pärinevad ühelt - keskmiselt - taimelt).


Tundus, et Härjasüda kandis ühena esimestest viljad ära ja siis oli ühes teiset tomatitega nigelas ja kolletunud seisus. Aga imekombel mõjus sellele taimele vist siis mereadru väetis hästi. Praegusel hetkel kannab taim 39 suurt tomatit. Suure all mõtlen ma tõesti suurt. Tavaliselt on nii, et taim kannab algul suuri vilju ning ajaga muutuvad viljad üha väiksemaks. Sellel taimel on aga täielik uuestisünd. Ühetegi punast tomatit veel uuelt saagilt pole saanud, aga arvatavasti saavad viljad küpseks järgmisel nädalal.
Härjasüda (28.08.13) oma 39 valmiva viljaga.

Härjasüda kobarad (28.08.13)


Nagu viimaselt pildilt paistab, on kasvuhoones veel elus tomateid alles, osade seis on küll veidi paranenud, kuid osadest on vaid üks taimeharu alles. Jõgeva Visa F1 on ka päris heas seisus, aga selle viljad on minu jaoks liiga hapud.
Visa F1 õhtupäikeses (23.08.13) - ka päris ilus taim augusti lõpus.

Mõtisklen veel, miks kaks tomatit on kummaliselt hea seisus - nad võtavad enda alla praegu umbes nelja taime koha (tegin neile ruumi ja paigutasin naabreid kaugemale). Need tomatid kasvavad kasvuhoone eri nurkades (täpselt diagonaalis), saavad valgust erinevalt. Ühtegi ühist tegurit nagu ei leia. Olen ju kõiki tomateid võrdselt kastnud mereadru ökoväetisega, kuid osad surid välja või kiratevad edasi, teised aga alustasid täiesti uut elu. Ma ei saa öelda, et ma järgmiseks aastaks oleks väga palju targem. Ei saa teha järeldusi, et kord nädalas mereadru väetisega kastes läheb tomatitel hästi.

Kasvuhoone õhtuhämaruses, mil lõpetasin puhastustööd (23.08.13)



No comments:

Post a Comment