Aed

Aed

Thursday, May 31, 2012

Kuidas kilplased esimene aasta tomateid kasvatavad ja tomatite kolimine metsa

Kui ma tomateid esimest korda pikeerisin, ei raatsinud pea ühtegi tärganud taime ära visata - istutasin ikka suuremasse karpi ja jäin ootama, et valin kasvuhoonesse lõpuks need, millistest ilusamad taimed kasvavad. Taimed aina sirgusid ja kogusid jõudu ning ära ei põlanud ma ikka veel ühtegi neist. Lõpuks kasvas mul toas 86 tomatitaime ja kuna ma üleliigseid ära visata ei raatsinud, istutasin need mitmekaupa ka siis potti, kui me tomatid toast kasvuhoonesse kolime (kasvuhoonesse läks 74 taime). 

Jätsime ju kasvuhoone pea kaheks nädalaks omapäi - see oli ka üks põhjus, miks ma nii palju taimi säilitasin - et äkki osad lähevad välja ja siis oleks midagi ikka võtta. Üllataval kombel olid aga kõik taimed pärast reisilt tulekut täies elujõus ja mul tuli nendele koht leida. 

Selleks, et igast potist teine taime eemaldada, kulus mul mitu päeva (loe: Hugo paaritunnist lõunaund). Mõtlesin, et ikka paras kilplane ma olin, et kaks taime ühte potti istutasin - nende juured olid kolme nädalaga nii pikaks ja tihedaks kasvanud, et andis neid sealt kätte saada. 
Tomatid metsa viimiseks

Ostsin potte juurde ja istutasin 14 taime neisse - need seisavad kasvuhoone kõrval õues nüüd. Ma juba kardan, et see on ka üks rumal tegu, kuna kasvuhoone saame me omapäi jätta - ja see kastab ise tomateid - aga need taimed vajavad ikka meie abi, et juua saada. 

Ja siis jäi ikka järgi veel 16 taime. Neid ka ei raatsinud ära visata. Otsustasime, et viime need taimed oma Suurupi maale metsa äärde kasvama. Käisime 25. mai õhtul Suurupis matkal ja tomatitalgutel; Kaisa ja Madis olid abis. Kui tomatid said maha istutatud, nägime oma maa peal kahte põtra. Võimalik, et uued aiakultuurid maitsevad ka põtradele ja taimedest pole varsti midagi järgi. Tegelikult ei julgegi neilt taimedelt saaki loota, pigem oli see metsa istutamine leebem viis taimedest loobumiseks kui nende lihtsalt kompostihunnikusse viskamine.



Algab tomatimatk



Otsime kohta, kuhu metsas tomateid istutada


 Koht tomatitele leitud

 Anee aitab istutada


Tomatid rohus

 Poku on vedruloom

Emane põder Suurupis (pidli keskel)

 Isane põder Suurupis (pidli keskel)





1 comment:

  1. Paari nädala pärast tomateid vaatamas käies selgus, et teod on tomatid pea täielikult nahka pistnud. Alles olid vaid rootsud, mis paksult tigusid täis.

    ReplyDelete